Четвер, 22.06.2017, 18:23
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
     

Лисичанська загальноосвітня
школа I-III ступенів № 4

Меню сайту
Наш чат
Зараз на сайті

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Поради досвідченого педагога

Як допомогти молодшим школярам у навчанні

Педагоги, психологи, батьки намагаються зробити все можливе, щоб навчання молодших школярів було успішним, щоб кожна дитина у своїй навчальній діяльності могла досягти більш високих результатів. Як визначити реальні можливості кожного учня і створити саме такі умови, за яких навчання ставало б все більш успішним?

Часто розв'язання подібної проблеми вбачають у проведенні додаткових занять, репетиторстві, що насправді спрямовано лише на ліквідацію прогалин у знаннях. Однак недостатність знань, незадовільне засвоєння цього або іншого матеріалу зазвичай є наслідком негативного ставлення дитини до навчання, низького рівня пізнавальних процесів, не сформованості різних особистісних якостей. Тому у більшості випадків додаткові заняття є малоефективними, оскільки вони спрямовані на усунення наслідків, а не причин.

Причини недостатньої успішності у навчанні можуть бути найрізноманітнішими і у кожної дитини своїми. Виявлення цих причин — справа складна і копітка, але, якщо дійсно є бажання допомогти дитині краще навчатися, здолати низьку успішність, зробити її навчання радісним, підготувати дитину до успішної діяльності на наступній сходинці навчання, — потрібно виявити реальні причини, які пов'язують ті або інші ускладнення, заважають дитині добре навчатися. Сьогодні ми спробуємо ці причини виявити.

Якщо діти не можуть добрати перевірні слова у вправах щодо правопису перевірних ненаголошених голосних у корені слова, то у дитини низький рівень розвитку довільності, не сформованість прийомів навчальної діяльності (самоконтролю, вміння діяти за правилом), недостатній словниковий запас.

Можливі причини пропуску букв у письмових роботах   низький рівень роз­витку фонематичного слуху; слабка концентрація уваги; несформованість прийомів самоконтролю.

Проблеми із розв'язуванням задач різними спосо­бами свідчать про низький загальний рівень розвитку інтелекту; несформованість вміння орієнтуватися на систему ознак; низький рівень розвитку образного мислення.

Якщо є проблеми з переказом тексту, то причинами цього можуть бути несформованість уміння планувати свої дії; слабкий розвиток логічного запам'ятовування; низький рівень розвитку логічних операцій (аналізу, узагальнення, систематизації); низький рівень мовленнєвого розвитку.

Загальні рекомендації можуть бути такими.

  Необхідно звернути увагу на розвиток таких розумових операцій: уза­гальнення, виявлення суттєвих ознак предметів і явищ, встановлення відношень між поняттями.

  Використовувати спеціальні розвивальні вправи для корекції довільної

уваги.

Для збагачення словникового запасу дітей рекомендується робити наголос на читанні, частіше використовувати в усному мовленні сучасні терміни і поняття науково-культурного і суспільно-політичного
змісту, давати їм пояснення, багаторазово повторювати, за потреби
разом із дитиною звернутися за допомогою до сімейної бібліотеки.

Використовувати популярну розвивальну літературу для занять із дітьми; різні ігри та вправи; брати разом із дітьми участь у різних
дитячих святах, традиційних сімейних святах, спільних заняттях тощо.

Категорія: Поради досвідченого педагога | Додав: Admin (11.06.2011)
Переглядів: 1400 | Теги: успішне навчання, навчання, школа, молодші школярі, допомога в навчанні | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Карта сайту
Актуально
Календар
На нашому сайті
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всего ответов: 413

Copyright MyCorp © 2017